در اردو چه بازی‌های گروهی میتوانیم انجام دهیم؟ (قسمت دوم)

صفحه اصلی / جزئیات وبلاگ

در اردو چه بازی‌های گروهی میتوانیم انجام دهیم؟ (قسمت دوم)

در مقاله قبلی با هم دیگه چند بازی گروهی یاد گرفتیم که می توانیم با خانواده در اردو انجام دهیم اما این سری میخواهیم بازی‌هایی معرفی کنیم که تحرک بیشتری دارند و نیاز است این بازی‌ها را در اردوهایی که در فضای باز برگزار می‌شود، انجام دهید مثلا وقتی با خانواده به پارک می‌روید و یا وقتی به یک اردوگاه می‌روید این بازی را انجام دهید.

  1. بازی گره

در این بازی افراد به صورت دایره رو به روی هم می ایستند، افرادی  که رو به روی هم هستند دست راست خود راه به هم می‌دهند و دست چپ خود را به هر کسی جز نفر بغل دستی خود می‌دهند. پس از این کار افراد باید سعی کنند بدون این که دست‌های آن ها از هم باز شوند گره را باز کرده و یک دایره منظم را تشکیل بدهند.

  1. بازی صندلی داغ

این بازی باید در یک محیط بزرگ انجام شود. صندلی را وسط گذاشته و افراد دست‌های هم دیگر را می‌گیرند که شکل دایره ایجاد شود و مرکز دایره صندلی باشد. افراد و دایره شروع به حرکت دور صندلی می کنند. افراد این بازی ممکن است روی یک فرد به اجماع برسند و بخواهند آن را از بازی حذف کنند بنابراین طوری حرکت می کنند که آن فرد به صندلی خورده و از بازی حذف شود. بقیه ادامه ی بازی را از سر می گیرند تا دو نفر باقی بماند و این دو نفر برنده‌ی این بازی هستند.

  1. بازی ساخت اشکال هندسی

این بازی به این صورت است که افراد با چشم بند، چشم هایشان را کاملا پوشانده شود و دست‌های خود را به دست نفر بغل دستی خود می‌دهند به صورتی که یک دایره تشکیل شود.

حداقل افراد شرکت‌کننده در این بازی 8 نفر است، به این نکته توجه داشته باشید که تعداد افراد باید زوج باشد.

شروع بازی به این صورت است که یک نفر به عنوان داور این بازی است، داور اعلام می‌کند که چه شکلی را باید تشکیل دهند. از قوانین مهم این بازی این است که دست‌های افراد نباید از هم باز شود.

  1. بازی اسنک (مار)

در این بازی دو تیم با هم به رقابت می‌پردازند به صورتی که هر تیم به شکل قطار به یک دیگر متصل می شوند، در این زنجیره ی انسانی چشم‌های همه‌ی افراد به غیر از نفر آخر را به وسیله‌ی چشم‌بند‌ها می بندیم.
نفر آخر باید تیم را به طوری رهبری کند تا نفر اول توپ و یا هر شی دم دستی که با خود به اردو برده‌اید را برداشته و به یه مکان دیگر که علامت گذاری کرده‌اید بیندازند. نفر آخر باید نفر بعد از خود را با حرکات دست و پا که قراردادی بین اعضای گروه است مطلع کند که این حرکات به نفر اول گروه می رسد و جا به جایی‌های گروه به نفر اول گروه بستگی دارد.
در این مسیر مانع‌هایی وجود دارد که در مسیر رسیدن چالش هایی برای گروه رخ می دهد.

نظر بدهید

بالابر