در اردو چه بازی های گروهی میتوانیم انجام دهیم؟ (قسمت اول)

صفحه اصلی / جزئیات وبلاگ

در اردو چه بازی های گروهی میتوانیم انجام دهیم؟ (قسمت اول)

در مقاله قبلی با هم در مورد اهمیت بازی گروهی در اردو صحبت کردیم و در این مقاله میخواهیم چند بازی گروهی به شما معرفی کنیم تا در اردو با خانواده خود بازی کنید تا فضای اردو یک فضای صمیمی و دلچسب شود.

  1. بازی دور

برای انجام بازی دو جمع حداقل 4 نفره نیز کفایت می‌کند. برای اجرای این بازی دسته جمعی باید یک زمان‌سنج داشته باشید. همچنین لازم است، یک سری کارت که روی هر کدام تعدادی کلمه نوشته شده است، آماده کنید. باید دوبه‌دو روبه‌روی یار خود بنشینید، به نوبت یک کارت بر‌دارید و بدون اشاره مستقیم به سوژه، از مشخصات آن برای یار خود می‌گویید تا او بتواند حدس بزند. سرعت در این بازی حیاتی است و نباید مقدار زمان باقی مانده در لحظه توضیحات شما صفر شود. تعداد کلمات پاسخ داده شده و سرعت عمل شرط برنده شدن در این بازی است. همچنین می‌توانید به جای تهیه کارت و استفاده از زمان‌سنج، از اپلیکیشن این بازی در موبایل استفاده کنید و به راحتی این بازی را در جمع خانواده و دوستان خود اجرا کنید.

  1. نقاش نابینا

این بازی برای جمع خانواده بسیار مناسب است. زیرا فقط به چهار نفر شرکت کننده نیاز دارد. ابتدا باید دو گروه دو نفره تشکیل دهید و از بین خود و هم‌گروهی‌تان مشخص کنید، کدام یک نقاش ماهرتری هستید. یک نفر یک تصویر در دست دارد و فرد دیگر یا همان نقاش، باید کاغذ سفید و قلم آماده کند. فردی که تصویر در دست دارد، بدون اشاره مستقیم باید خصوصیات تصویر را برای نقاش توصیف کند تا هم‌گروهی او بتواند حدس بزند سوژه چیست و تصویرش را بکشد. در نهایت یکی از این دو گروه دو نفره که تصویرگری زیباتری داشته‌اند، برنده خواهند شد.

  1. کنترل خنده

یکی دیگر از بازی‌های جالب برای جمع خانواده و دوستان، بازی مقاومت در مقابل خندیدن است. همگی دور هم بنشینید و سعی کنید و نفر کناری خود را بخندانید. شرط برنده شدن در این بازی دسته جمعی ساده، نخندیدن است.

  1. شاه، دزد، وزیر

بازی شاه، دزد، وزیر یکی از بازی های گروهی خنده دار است که معمولا به صورت چهار نفره انجام می شود. برای انجام این بازی ابتدا تکه های همشکل و کوچکی از کاغذ تهیه می شود و روی هر کدام کلمات شاه، وزیر، جلاد و دزد نوشته می شود. کاغذها به شکل یکسان تا می شود تا کسی نتواند داخل آن را ببیند. هر یک از بازیکنان کاغذی را برمی دارند. وقتی همه کاغذها را برداشتند و از سمت خودشان خبردار شدند، شاه رو به دیگران می گوید: «وزیر من کیست؟» اینجا وزیر با نشان دادن کاغذ، خودش را به شاه معرفی می کند. شاه می گوید: «دزد را از میان این دو پیدا کن.» حالا وزیر یک نفر را به عنوان دزد معرفی می کند که دو حالت دارد؛ اگر حدس وزیر درست بود که شاه فرمان شکنجه ای را به جلاد صادر می کند و جلاد هم دزد را شکنجه می کند اما اگر حدس وزیر اشتباه باشد معمولا بلافاصله پس از حدس وزیر و معرفی او، می گوید «به جلاد توهین کردی؟!» و شاه شکنجه ای را به جلاد می گوید تا جلاد، وزیر را تنبیه کند. شکنجه ها معمولا دردآور است که از مشهورترین هایش سبیل آتشین یا بشین و پاشو است.

  1. مشاعره

مشاعره یکی از بازی‌های نوستالژیک در جمع‌های ایرانی است که نیاز به معلومات ادبی دارد. برای اجرای این بازی جذاب می‌توانید قوانین خاص خود را داشته باشید. مثلا استفاده از شعر نو یا سپید را اختیاری کنید یا از افراد بخواهید که به جای اشاره به یکی از حروف الفبا، با یک کلمه خاص مشاعره کنند و این کلمه باید در بیت باشد. این بازی بدون نیاز به هیچ وسیله ای همیشه و در همه جا امکان پذیر است.

نظر بدهید

بالابر